* Türkiye'deki genel ceket anlayışı değişti malumunuz. Önceden yanyana 2 düğmeli olan üniforma tipi ceketlerimiz şimdi yerini İtalyan tipi, 3 düğmeli, belden oturtmalı, dar kesimli, pensli ceketlere bıraktı. Erkeklerde oldukça hoş durmakta, karizma ve asalet kattığını düşünüyorum ayrıca. Tabii bunun için renk seçimi de önemli. Çok fazla uçmadan... Klasik renkler (lacivert, siyah, füme) tercihimiz olsun. Ki zaten sıklıkla tamamlayıcı renkler de bunlar, biliyorsunuz. Söz gelimi, her renge uyum sağlayan, easygoing renkler denilebilir. Ceketlerin kadife ve keten versiyonları da spor tazında bir hava yaratmakta.
* Gözlüklere gelince, büyük ekran LCD gözlüklerimiz çıktı çıkalı, eski model (dikdörtgen tipi, yandan uzunlamasına giden, balık tipi) gözlüklerin pabucu dama atıldı malumunuz. Artık yanakları kapatan gözlükler (hâlâ) trend! Hatta 90'lardaki altınsarısı tonlarındaki yuvarlak çerçeveler dahi takılabiliyor. (Zerrin Özer'in Paşa Gönlüm klibinden hatırlarsınız. Ayna Grubu ayrıca.) Pilot gözlükleri de uzun çehreli insanlara yakışıyor. Hande Yener gözlükleri olarak nitelendirebileceğim bu gözlükler herkese yakışıyor az biraz. Ancak yine son zamanlarda satış patlamalarına uğrayan kare çerçeveler için aynı şeyleri söyleyemeceğim maalesef. Yakışanı var, yakışmayanı daha çok. Köşeli modelleri farklı kafalara oldurmak hiç bir moda akımının öncüsü olmaz... Barbaros Hayrettin gözlüğü (şimdiki devasa party gözlükleri) takın daha iyi!
*Kruvase yaka... Aynen öyle, artık erkeklerde de moda! Son dönemde kendine özgü bir revaçta... Kazaklarda, kapüşonlu modellerde, gömlek üstü kazaklarda ve hatta paltolarda kıullanılır oldu bu dökümlü olan yaka. Oysaki, bundan geçtim beş yılı, 3 sene öncesinde yalnızca kadın modasına özgü bir şeydi. Yapısı gereği feminen. Tekstilin unisex'e dönüşmesi ve erkek moda akımını feminen hale dönüştürmesinin sembolik en güzel örneklerinden. Giyen erkeği zarif ve naif gösteriyor hakkaten. Böyle bir imaja sahip. Tercih sizindir tabii ki son tahlilde.
*Sweater... Kalın yünlü değil de triko tipi sweater'ler gömlek üstlerini tamamlayıcı en güzel kışlıklar arasında! Hırka ve sweaterlerin bel kısmında biten ve pantolonla ara hattını bir kemerin tamamladığı kombinasyonlar şık gözükecektir, kuşkusuz... Yine de bazen karşıdan algılanışı, giyen kişinin evcimen bir yapısı olduğu yönünde sezgilere yol açabilir. Bu algıda unisexisttir ayrıca.
*Sweatshirt mü? Casual yaşam tarzının modaya akseden önemli bir ürünü... Artık her renk her yaşa, her kesime, her cinsiyete sesleniyor, malumunuz. Ancak çok canlı ve parlak renkler yerine daha pastel, kırık tonları seçildiğinde bu rahatlığı pekiştirmiş olacaksınız. Anlamlı hale gelecek yani. Karşımızdaki insanı da (iletişim esnasında) ikna edici ve rahatlatıcı bir konuma sokacaktır şüphesiz.
*Yukarıda belirttiğim gibi ceketlerimizi değişimi sonrasında detaylarında da ufak tefek değişiklikler yapılmadı değil. Besleme kol da bunlardan birini oluşturuyor. Keskin hatlı yakaya sahip bu ceketler kolların daha rahat hareket etmesini sağlıyor. Genç kesimlerden biri ayrıca. Erkeğe de kadına da çok yakışıyor. Yine casual bir tarz, salaş ve rahat... Ceket normal yapısı itibariyle kasıntı gösterir insanı ancak bu detaylar o keskinliği birazcık olsun yumuşatıyor. Ancak kadınlar da kol bitimini saten veya basmanın tamamladığı kumaşlar; erkeklerde ise beyaz ve bej gibi gömleğin dışa katlanışı havasını yaratan kumaşlar tercih edilmeli.
*Fular ve yuvarlak atkı modası bu kışta da gündemde! Entellektüellik havası sezdirdiği için genelde pek sık tercih edilmiyor. Tercih edildiğinde ise rast gele değil, özenle kullanılması gerekiyor. Aksi takdirde yarattığı çekicilik boyutu iticiliğe dönüşebilir. Özellikle yün atkıların da uçlarının birleşmiş bir biçimde olması atkıyı atkı imajından çok, fular havasına sokmaktadır. Algılanma hususuna gelince ise; zengin, engin bilgi birikimi olan, deneyimli, kültürlü karakterler yaratmakta. Elit ve ender göstermekte. İletişimde karşı tarafı yönetme, iletişimi olgun kılma, bazen de karşı tarafı kasma-germe durumlarıyla karşılaşılabilir. Ancak unutulmamalı ki entelektüel olunmaz, doğulur. Yapısal olarak içten beslenen bir karakteristik özelliktir çünkü.
Devamı için yarını bekleyiniz...



*Sweatshirt mü? Casual yaşam tarzının modaya akseden önemli bir ürünü... Artık her renk her yaşa, her kesime, her cinsiyete sesleniyor, malumunuz. Ancak çok canlı ve parlak renkler yerine daha pastel, kırık tonları seçildiğinde bu rahatlığı pekiştirmiş olacaksınız. Anlamlı hale gelecek yani. Karşımızdaki insanı da (iletişim esnasında) ikna edici ve rahatlatıcı bir konuma sokacaktır şüphesiz.


Devamı için yarını bekleyiniz...

Hiç yorum yok:
Yorum Gönder