
Bu hafta 2 yazı dizisiyle karşınızdayım. İlkine geçmeden önce seneler önce yapılmış bir araştırmanın sonuçları bu. Yarı bilimsel yarı yorumsal yarı gerçek yaşanmışlık ya da deneyimsel... Hep konuşulur durur, insanın kendisini ifade edebildiği rahatladığı da bir alandır. Mustafa Fatih Şencan'ın kaleminden derleyerek toparlamaya çalıştım. Keyifli bir okuma diliyorum ben öyleyse sizlere...
Hayatta her zaman karşılaştığımız renkler hakkında ne biliyoruz ki? Renkler bize başka ne ifade edebilir ki? Halbuki renklerin insanların üzerinde gerek fiziksel gerekse de psikolojik olarak birçok etkisi vardır. Birçok bilim adamı son yıllarda yaptıkları sayısız araştırma kanıtlamaya çalışır. Bunlardan biri de 1999 yılında Kansas Üniversitesi tarafından yapılmıştır.
Bir grup deneğin, kahverengi ve beyazın psikoloji üzerinde oynadığı rolü gözlemleyebilmek için bir müzeye girip dolaşmaları sağlanmıştır. Müze, bir kaç bölümden oluşur. Bazı bölümler kahverengi bazı bölümler beyaz duvarlarla çevrilmiştir. Duvarlar beyaz iken müzeyi ziyaret eden kişiler o bölümü çok yavaş hareket ederek gezmişlerdir. Duvarlar kahverengi olduğunda ise insanlar çok hızlı hareket etmiş ve o bölümü kısa sürede gezip aceleyle ortamı terk etmişlerdir. Tıpkı fast-food restaurantlarındaki mantık. Kırmızı açlığı tetiklerken kahverengi çabucak yememizi perçinliyor, misali. Zaten bu yüzdendir ki Burger King, McDonald's gibi restaurantların duvarları, hatta sandalye ve masaları kahverengi, pembe ve şampanya rengi karışımı.
Şimdi hangi rengin ne gibi etkisi olduğuna bakalım:
Kırmızı: Genelde insanların iştahını artıran b,r renk olarak bilinir. Coco Cola, Pizza Hut gibi büyük markaların logolarında kırmızı hâkimdir. Bu iştah açıcı renk vücuttaki kan basıncını artırırve sonuçta zamanı hızlı yaşamamızı sağlar, bu da bizi istemsizce daha fazla yemeye ve içmeye teşvik eder. Boğaların kırmızı renge neden saldırdıkları sorusunun cevabı da çok basittir. İspanyollar bunu reddetse de, boğalar için kırmızı, siyah veya mavinin bir farkı yoktur. Boğalar pelerini sadece onlara saldıran bir yaratık gibi görürler.

Siyah: Şimdi de biraz güç ve hırsın göstergesi olan renkten, yani siyahtan
bahsedelim. Birçok ülkede matemli
günlerde siyah renkli giysiler
seçilirken Japonya'da mutluluğu ifade etmek için, en özel, en anlamlı günlerde genelde siyah elbiseler tercih edilir. Siyah üzerine düşen ışığı emdiği için insanlar loş ışıkta daha iyi konsantre olurlar ve böylece daha verimli çalışabilirler.
Devamı 28 Mart'ta -->>
(Mavi, Turuncu, Mor, Beyaz, Gri, Sarı; Renkler ve Kilo; Renkler ve Hafıza)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder